Aikuisten valmennusryhmät

Hyvä treeniohjelma vie tehokkaasti ja turvallisesti kohti tavoitteita sekä auttaa pitämään kokonaisuuden hallussa. Hyvä treeniohjelma myös edesauttaa, että harjoittelu on mielekästä ja ennen kaikkea kivaakin.

Harjoitusohjelmien laatimisesta vastaavat Triathlon Vantaan ja Trifitin kokeneet ja koulutetut valmentajat Marko Riitijoki ja Paul Sjöholm. Marko toimii ryhmän vastuuvetäjänä ja Paul mentorina. Heiltä saat käyttöösi samat tiedot, joilla on voitettu mm. kymmenittäin elite sarjan SM-mitaleita, useita eri-ikäluokkien PM-, EM- ja MM-mitaleja sekä Ironman /challenge kisojen podium sijoituksia. Onpa näillä opeilla saavutettu myös Hawajilla pro sarjan 5. sijakin!

Valmennusryhmiin otetaan rajattu määrä triathlonisteja, joilla on halu kehittyä lajissa ja parantaa yleisesti omaa suorituskykyään.

Ohjelmien jaksot ovat 3-4 viikon mittaisia. Ne ohjaavat sinua harjoittelun rytmityksessä ja painotuksissa.  Syksyn 2021 harjoitusjakso on 18.10 - 14.11.2021.


Valmennusohjelmat


Ohjelmat päivitetään 2-4 viikon välein riippuen harjoituskaudesta ja ohjelmien perustana on Triathlon Vantaan harjoitukset, joihin on mahdollista osallistua TriVan treenipaketeilla (1x-/2x- tai 3x viikossa sekä 10- että 25-korteilla). Harjoitustarjontaa on mahdollista laajentaa myös hyödyntämällä TriFit-treenien harjoitustarjontaa 10 % alennuksella (harjoitusohjelman ottajille), harjoitukset on integroitu harjoitusohjelmiin, joista lisätietoa: https://www.triforfun.net/copy-of-valmennus.

Harjoitusohjelmat sisältävät muun muassa seuraavia asioita:

  • Triathlonharjoitusryhmässä saat harjoitusohjelman ja säännölliset harjoitukset, sekä ohjeita harjoituksiin, kisoihin, avainharjoituksiin, kontrolliharjoituksiin ja testeihin (uinti, pyöräily, juoksu, yhdistelmä- ja lihaskuntotreenit). Opit myös välttämään rasitusvammoja kehittämällä lihaksistosi tasapainoa.
  • Lisäksi saat ohjeita ravitsemukseen (kisat, perustreenikausi), kilpailuihin (vauhdinjako, välineet, henkinen valmennus), sekä videoituja harjoitusohjeita, jotka helpottavat omatoimista harjoittelua.
  • Viikkoharjoitukset luovat harjoitusohjelmien perustan. Voit valita ohjelmaan harjoitustarjonnasta kaksi harjoitusta, esimerkiksi yhden uinti- ja juoksuharjoituksen.
  • Lisäksi tarjolle on suunnitelmissa maksullinen ”rääkki treeni” keskimäärin kerran harjoitusjaksossa. Treeni kerran hinta olisi n. 8€.
  • Ryhmien tiedotuskanavina käytetään whatsapp-ryhmää ja mahdollisesti lisänä suljettua facebook-ryhmää.
  • Harjoitusohjelmarungot laaditaan pääasiassa perus- ja puolimatkalle, mutta ne toimivat erittäin hyvin myös sprintti- ja täydelle matkalle. Ohjelmat eriytyvät helmi-maaliskuussa riippuen siitä, miten pääkisa ja matka (sprintti, perus, puoli tai ironman) sijoittuu kauteen. Harjoituksia pystyy toteuttamaan joustavasti oman ajankäytön mukaan.
  • Saatavissa on myös etuja TriFitin tapahtumista, välineistä, yksityistunneista, tekniikkakuvauksista, testeistä, terveystarkastuksista, hieronnoista, akupunktiosta.


Valmennusryhmiä on kolme eri tasoa

Ohjelmat jakautuvat karkeasti kahdelle tasolle sprint/perusmatkaan ja puoli/täysmatkaan

  • Taso 1 (sprintti, perusmatka): Harjoituksia keskimäärin n. 5-11 h/viikko
  • Taso 2 (puoli/täysmatka): Harjoituksia keskimäärin n. 7-14 h /viikko

Hinnat ja ilmoittautuminen, kuhunkin ryhmään sitoudutaan vähintään 3 kk ajaksi:

.